Ladang Kasih Ibu


By : Nenny Makmun
Nak bangun sholat shubuh
Aku hanya menggeliat

Nak nanti jauh dari rezeki
Hah! aku menggerutu
Cerewet amat sih Ibu

Nak makan dulu
Walau makan ogah-ogahan
Tapi terbesit bahagia di sudut matanya

Nak belajar rajin
Kadang aku tak perduli

Nak hati-hati di jalan
Tetap saja aku anggap angin lalu

Nak ada apa?
Ibu selalu ingin tahu apapun

Nak yang sabar
Saat aku marah keadaan

Nak jangan pacaran dulu
Kulihat wajahmu begitu khawatir

Nak jangan pulang malam-malam
Masih saja aku kongkow
Menghabiskan malam bersama teman

Nak dan Nak tiada jeda
Walau dingin yang kau terima
Atau bahkan rasa protes

Tapi tiba-tiba
Kumerindukan suara khasmu
Baru kusadari
Tiada lagi kalimat Nak...

Setiap ucapanmu
Ladang kasih tak berujung

Baca Juga Puisi Lainnya :

{ 0 komentar... Skip ke Kotak Komentar }

Tambahkan Komentar Anda

 
Yahoo Messenger
Send Me IM!
Google Plus
Add Me To Your Circle!
Twitter
Follow Me!
Facebook
Add My Facebook
Original Template By Belajar SEO Blogspot - Himajiesized Thanks To Om Dayz
By Aril Empire


Free Page Rank Tool Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net
Ping your blog, website, or RSS feed for Free My Zimbio Web Link Exchange - Linkcsere